Senior Member Follow User Gallery

LOVE your take and inspiration for TMNT!

Senior Member Follow
    User Gallery

Thanks a lot truubluu!!! Cheers Dude!

New Member Follow User Gallery

Français/French:
    Hi collègue! Tu es d'où? Moi Paris
    Franchement, j'aime beaucoup tes tortues ninjas! Le coté réaliste est super bien réalisé! Par contre, je suis pas fan de la tortue luth, sa tête...elle est super hein, mais elle fait
    moins réaliste que les 2 autres! Sinon bonne idée que de faire des éspèces différentes mais "ça colle pas" car ce sont des frangins...mais bon, je chipotte là...

Tu penses faire que les tortues ou alors c'est un projet "complet" de l'univers TMNT et tu comptes faire Splinter, BeBop et Rocksteddy?

Je suis ton post de près!

Anglais/English:
    Hi fellow! Where are you from? Me, Paris
    Frankly, I love your ninjas turtles! The realistic side is super well done! On the other hand, I am not fan of the leatherback turtle, its head ... it is super well done too huh, but it
    is less realistic than the others! Otherwise good idea to make different species but "it does not stick" because they are bro'... but hey, I "say nothing" there ...

Do you think to make just the turtles or it's a "complete" project of the TMNT universe and you want to make Splinter (I will like if you make your version of him!!), BeBop and Rocksteddy?

I follow this post!

Senior Member Follow
    User Gallery

Hey salut SURMULOT!

Je suis sur Toulouse mais je suis de Nantes à la base...
    Merci Beaucoup pour ce retour! Alors oui la Matamata est assez spécial...et je suis d'accord sur le fait qu'elle fasse moins
    réaliste, ça me dérangeait un peu au début mais je m'y suis fait et je la trouve plus sage et gentils. Ah oui les frangins, je me dis que c'est une famille recomposé ^^ au pire,
    nan mais oui tu as raison apres c'est plus un thème...enfin bon pour ce qui est de mon projet à la base j'avais fait une seule tortue en
    mode tortue de mer. Et après je me suis dis que je pourrais tenter d'en faire une autre et puis voilà petit à petit je me suis dis ils sont 4!!
    du coup voilà. On verra plus tard pour splinter et le reste ...pour le moment on va tenter de faire Raphael en mode "Alligator Snapping Turtle".

Encore Merci SURMULOT!!!

Hi SURMULOT,

I live i Toulouse but I'm from Nantes (France)
    Thanks a lot for those feedbacks! Yep Matamata is a really special species of turtle And I have to say i am agree with you that she seems
    less realist than the others...I was not quite sure of me at start but after some time i was able to integrate her and found her more wise and
    fun at the same time.
    Yes they are brothers but for this one i thank they are more like recomposed family. At first I just do The first turtle and I wanted
    to do a sea one thinking it could be great to see a TMNT water edition...so I thought why not to do another one and at the end the four of them.
    Maybe I will do splinter and others from TMNT world but now...For the moment I will work on the fourth one and It will be An Alligator Snapping Turtle.

Thanks again SURMULOT

Senior Member Follow
    User Gallery

Default Kissh

Another Fish...less Evil than the other...He seems kissing so I named him KISSH. Zbrush quick sculpt...more or less 3 h

De rien mon gars, on est là pour ça!

STEUPLAY FAIS NOUS SPLINTEEEEEER!!!!

Sinon je parlais de la 1ere tortue, celle de mer...j'ai reconnu la carapace, et je parierais que c'est une "LUTH"...
    La "MATAMATA", je n'ai rien à dire...SAUF si tu nous faisait des gros plans des têtes pour qu'on apprécie encore mieux!

Yeeeeeeah pour la SNAPPING ALLIGATOOOOOR!!! Hâte de voir ça!
    __________________________________________________ __________________________________________________ ________

You're welcome my guy, we're there for that!

PLEASE MAKE SPLINTEEEEEER !!!!

Otherwise I talking about the first turtle... I recognized the carapace, and I would bet that it is a "LUTH TURTLE" ...
    The "MATAMATA", I have nothing to say ... EXCEPT if you made close-ups of the heads, to better appreciate again!
    Yeeeeeeah for SNAPPING ALLIGATOOOOOR! I'm looking forward to see this!

Senior Member Follow
    User Gallery

Aaaah mais d'accord ^^!!! la luth c'est la Leatherback!! Autant pour moi.
    Du coup oui elle assez différente des autres c'est vrai, je l'ai faite il y a un an.. et j'avais pas du tout penser a faire les quatre, elle fait plus "gentil" et moins realiste... J'avoue.
    J'ai déja pensé a des bestiole pour splinter : otarie, loutre, castor...etc
    J'ai bien envie de tester, on verra bien.

Je referais des rendus quand j'aurais les quatre avec des plan rapprochés.

Merci Beaucoup SURMULOT!!!

_______

Oh ok!! the luth one is the leatherback one!! my bad ^^ ..I have to be agree she's less realistic, i did her 1 year ago! she looks more nice . At this time I didn't
    thought about doing the four of them.
    Yep for splinter I already think about some animals : beaver, otter or seal...etc

I will do more views when the fourth one will be done.

Thanks a lot SURMULOT.

et merci pour ce petit exercice d'anglais ^^

Mais tu peux la retravailler assez vite je pense, la tête...En 2 coups de brush, c'est réglé et + réaliste...

QUOIIIIIIIIII?!!!!!!!!!!!!!!!!! SPLINTER, pas un RAT D'EGOUT?!!!!!!!! NAN, alors là, tu mérites une féssée!!!!!

Mon animal préféré remplacé par une otarie ou une loutre... C'est tout l'intérêt de mon envie de voir ta

version de SPLINTER mais en restant dans l'univers original, donc le laisser en rat
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    But you can rework it fast enough I think, head ... In 2 blows of brush, it is set and + realistic...

WHAAAAAAT? !!!!!!!!!!!!!!!!! SPLINTER, not a rat of sewers !!!!!!!! No, you deserve a spanking !!!!!

My favorite animal replaced by a sea lion or otter ... It is all the interest of my desire to see your version of SPLINTER but remaining in the original universe, so leave it in rat!

Senior Member Follow
    User Gallery

Red face

Ahahah!! bon ok je verrais ça ^^. Apres si c'est genre un Rat gondin, musaraigne, chinchilla... ça compte?
    Pour La Luth tu as raison ya ptet moyen de tenter un truc..je vais voir.

Aahahah Ok ok I will try...They are other species of rats so could be great?
    For the Luth one I'm going to try I'll see this too.

Thanks again Surmulot really great those feedbacks!!!

It's a real great pleasure for me to discuss with you, dear colleague!

NAN NAN NAN!!! Faut que ce soit un SURMULOT!!!! Un RATTUS NORVEGICUS ou rien!!!! Et rouspète pas!!!
    Ouai la LUTH fera tâche à coté des autres, sans changements...
    C'est comme si tu mets MICKEY MOUSE dans le meme plan que STUART LITTLE...(grosso merdo) ^^,
    __________________________________________________ ___________________________________________

No No No !!! Must be a SURMULOT !!!! A RATTUS NORVEGICUS or nothing !!!! And do not grumble !!!
    Yeah the LUTH turtle will be a task compared with the others...
    It's the same thing if you put MICKEY MOUSE and STUART LITTLE in the same plan... ("en gros" in English? ) ^^,

PS: Tu taffes dans la 3D?
    What is your job, in 3D?

Senior Member Follow
    User Gallery

For me too! So we are going to continue in english

I'm a Lead 3D modeler for TAT Production ( tatprod.com) I worked and work on "the Jungle bunch" ( les As de la Jungle) series and Movie.

OkOK!!!!!!! a ratus Norvegus!!! you are a big fervent of those! And for Luth I will see...I will find a little time for this.
    And you SURMULOT? What's your Job? You work in 3d Industry?

Cheers bro!

Okay, but I use GOOGLE TRANSLATOR too when I talking English and sometimes, I not using it for the "basic talks"

I went to see your site and I really love the project, because I always love the animation movies who 3D

animals are the actors! Recently, I have seen ZOOTOPIA and it's a really beautifull movie! Impatient to see

yours!

You have previous movie of your production to see somewhere ?

NO A "RATUS NORVEGUS" little cheeky!!! "RATTUS NORVEGICUS"!!!!

Yes, I love this creatures! My pseudonym is a proof!

I don't work in 3D industry at this time but...yes, at least a little (modeling/3D printing)...but it's a dream,

a project... because I wish to create my own company in the statues/figurines, but alone, it's

HAAAAAARD!!!!

Senior Member Follow
    User Gallery

Aaah ZOOTOPIA!!! One of the best of all on animation!! with Dragon of course!

Hmm you can see some episode of the jungle bunch on : france 4 Ludo/ france 3 Ludo/ tvpluzz will be the tv serie not the movie.
    For the movie we have to wait this July the 17th.

Ok "RATTUS NORVEGICUS"!!!! ^^ it will be...if i do splinter!!!
    And i can't change the Luth one...impossible to find the first version and can't move and change on my tool... sorry Surmulot!It will be Mickey Mouse ^^

I wish you to realise your dream and would be happy to see some of your work by the way. If you have a website or a Blog?
    And If you need and if I can it would be my pleasure to help you!

Cheers Dude!

Senior Member Follow
    User Gallery

Default Tmnt water edition//fourth

So I did the Fourth one!!! More Badass it would be Raphael I think, and for the pose It 's based on a sumo pose.
    It was a really great project for me! The first one (leatherback or luth) was done a year ago and i worked a lot of time
    on it. So now I could see my progression on the other 3.
    All done in Zbrush, about 2days (and night sometimes) ^^ each with render .

Senior Member Follow User Gallery

This is brilliant and beautiful! Too good!

Page 6 of 12 FirstFirst ... 3456789 ... LastLast

Tags for this Thread