View Full Version : Dutch/Flemish
I'm very thrilled about the demoversion and about to purchase the
full version but before doing so I would like to contact an "experienced" Z-user
in person, so by preference someone who lives close by (Belgium/Limburg/Sint-Truiden). The thing is, I'm a professional illustrator with very
little time to experiment and I want to learn Zbrush in no time. I consider
my enlish (reading and understanding) to be pretty good but it would be very
handy and timesaving to discuss the questions etc. in my own language:
flemish/dutch. So if anyone fits the need and can spare a few hours, you're welcome to contact me. ;)
Hallo,
Dit Sjors uit Canada. Ik kan je mischien wel helpen. Ik heb versie zbrush 1.5.
Hoi Sjors,
te gek zeg, de eerste reply in het Nederlands vanuit Canada! Niet dadelijk bij de deur maar alle info is welkom. Eigenlijk heb ik best wel wat vragen maar om ze nu allemaal ineens af te vuren is waarschijnlijk wat veel van het goede. We zullen dus maar ergens beginnen: veronderstel ik heb op 1 laag een hoofd gemaakt en op een ander de ogen en nog een ander de tanden. Kan je hiermee dan op een of andere manier 1 sphere/tool maken die je opnieuw rondom kan aanpassen/bewerken/modellen?
Alvast bedankt,
Stef
Hoi Sjors,
te gek zeg, de eerste reply in het Nederlands vanuit Canada! Niet dadelijk bij de deur maar alle info is welkom. Eigenlijk heb ik best wel wat vragen maar om ze nu allemaal ineens af te vuren is waarschijnlijk wat veel van het goede. We zullen dus maar ergens beginnen: veronderstel ik heb op 1 laag een hoofd gemaakt en op een ander de ogen en nog een ander de tanden. Kan je hiermee dan op een of andere manier 1 sphere/tool maken die je opnieuw rondom kan aanpassen/bewerken/modellen?
Alvast bedankt,
Stef
Hallo in zbrush 1.5 kun je de multimarker tool gebruiken. Nadat je de mm tool gebruikt hebt dan maakt je een mm object en dan een unified skin object. Deze link multi marker pdf (http://www.pixolator.com/zbc-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=009094) legt het uitgebrijder uit.
allez zeg, nog een belg hier?
Mischien een iets late reactie, ik gebruik Zbrush nu ongeveer 1 jaar en ben er nog steeds zeer tevreden over, het programma laat me toe op een snelle manier ideen uit te werken in vergelijking met andere 3d programma's.
Ik ben enkele maanden geleden op versie 1.51 overgeschakeld en die is pas echt een aanrader, in deze versie kun je echt complexe vormen in een stuk maken zodat je in veel gevallen het gesukkel met de multimarker kan overslaan.
het is volgens mij echt de moeite om het programma aan te schaffen.
groeten
Jef uit Antwerpen
alias BoBoNo
Hoi Bonobo, helemaal geen late reactie, THX. Ben pas bezig met Z en ga normaal volgende week de full version hebben (I can't wait).
Next Q:
Bestaat er een manier om bijvoorbeeld de snakehookbrush rondom te gebruiken en nadien je volledig object terug verder te kunnen "boetseren", if you know what I mean?